Doplňování mě/mně 15
A co nám při rozhodování, zda napsat mě, nebo mně, radí Pravidla českého pravopisu? Ta uvádí, že nám například u slovesných tvarů může pomoci podoba tvaru 3. osoby, jednotného čísla, přítomného času.
A co nám při rozhodování, zda napsat mě, nebo mně, radí Pravidla českého pravopisu? Ta uvádí, že nám například u slovesných tvarů může pomoci podoba tvaru 3. osoby, jednotného čísla, přítomného času.
Už jste slyšeli o mnemotechnických pomůckách? Mnemotechnické pomůcky jsou uměle vytvořené konstrukce pomocí slov či grafů.
Malý tip – pokud se neumíte rozhodnout, jestli napsat rozumně, či rozumě, dojemně, nebo dojemě, významně, anebo významě, pak si vždy zkuste z daného příslovce utvořit přídavné jméno, tedy rozumně (příslovce) → rozumný (přídavné jméno), dojemně → dojemný, významně → významný. Vidíte to také?
Malý tip – naše mateřština má celkem sedm pádů.
Dnešní cvičení je (nakrátko) posledním procvičováním vyjmenovaných slov. Tentokrát se zaměříme na ta po V, ale nechceme po vás, abyste si v hlavě přežvykovali prachobyčejnou řadu.
A blížíme se k finiši, co se vyjmenovaných slov týče. Dnešní cvičení je v tomto bloku předposlední.
Medvídek m_val, m_slím, že Em_l,pacičky před krm_ nikdy si nem_l. My ovšem víme, že než sníme jídlo, vezmeme ručník, vodu a m_dlo. M_ nejsme m_ši a medvědi, co o tom pranic nevědí.