Diktát pro 4. třídu základní školy
Učivo ve 4. ročníku na základní škole je mimořádně obtížné a důležité, protože se zde žáci poprvé setkávají s koncovkami podstatných jmen, shodou přísudku s podmětem a další řadou pravopisných jevů.
Učivo ve 4. ročníku na základní škole je mimořádně obtížné a důležité, protože se zde žáci poprvé setkávají s koncovkami podstatných jmen, shodou přísudku s podmětem a další řadou pravopisných jevů.
Tentokrát jsme kladli důraz na vyvážení přídavných jmen podle vzorů mladý a jarní, ale také na přivlastňovací přídavná jména, která dělají často větší problémy.
Opět myslíme na nejmladší žáčky, proto má diktát málo pravopisných jevů. Text od Jana Aldy výborně poslouží k procvičování základních pravopisných pravidel. Úkolem je označit ze dvou variant tu správnou. Nikam nespěchejte, raději si věty vždy pořádně přečtěte! ;-)
Pravopisných cvičení na procvičování s/z máme na Pravopisně.cz docela hodně, ovšem toto cvičení se zaměřuje na procvičování s/z pouze v předložkách.
Tentokrát jsme mysleli na nejmladší školáky, psaní i/y po tvrdých a měkkých souhláskách je totiž látka, které se probírá ve 2. třídě základní školy a je důležitým pilířem pravopisu.
Shoda přísudku s podmětem je pravopisné učivo, se kterým začínají žáci ve 4. ročníku na základní škole. Je poměrně obtížné, protože k určení potřebujete znát rozsáhlá pravidla o shodě přísudku s podmětem.
Specializované pravopisné cvičení, které využijí především žáci 4. ročníků, ale opakovat mohou pochopitelně i starší žáci.