Určování vedlejších vět – cvičení
10 úloh | Typ cvičení Kvíz / test | Obtížnost 8. třída ZŠ, 9. třída ZŠ, Střední škola
On-line cvičení na určování druhů vedlejších vět není nikdy dost. „Je to vedlejší věta předmětná? Nebo snad přívlastková?“ Psali jste si o další cvičení – tady ho máte. Celkově má 10 úloh.
Spustit kvíz Zobrazit nejlepších 10 Začít od začátku1. Poněvadž rád jím a nerad se hýbu, jsem docela tlustý.
2. Je špatné, že se takhle chováš.
3. Slyšela jsem paní učitelku, jak si zpívá Káju Gotta, a byla to ta nejlepší věc na světě.
4. Půjdu se s tebou projít, ačkoli mě hrozně bolí nohy.
5. Když mi dáš dvě kuřecí nugetky, budeme kamarádi.
6. Bolelo to víc, než když jsem si zlomil nohu minule.
7. Václav usnul, sotva se jeho hlava dotkla polštáře.
8. Johan se stal tím, kdo zachraňuje naše životy.
9. Kdo se ukáže, bude zapykaný.
10. Vezmi si mikinu, ať tě neofoukne vítr.
Dobrý den, jak tu zjistím správné odpovědi 🙂
Dobrý den,
správné odpovědi jsou vyznačené v cvičení zelenou barvou po vyplnění. Pokud tedy chcete zjistit, jaká je správná, musíte vybírat jednotlivé možnosti – když už nechcete využít cvičení pro procvičení.
Ondřej M.
Prosim vás můžete tam dát správné odpovědi, když to zkazíme? Jinak je to moc dobrý.
Nemělo by se uvádět VV příslovečná přípustková, příslovečná místní atp.?
Nechtěli jsme, aby v tomto cvičení bylo tolik možností, takže jsme vybrali jen některé. Když se podíváte pořádně, tak se často nabídka odpovědí mění. Hezký den.
Tomáši, možná jste mě nepochopil. Myslím,že by žáci měli být vedeni ke správné odpovědi, učím je, že musí uvádět VV příslovečná přípustková, příslovečná místní atp. Stačí mi, když to uvedou zkratkou, tady vidí to, v čem je ve škole opravuji. Ale nechci bazírovat na detailech. Stránky jsou skvělé a studentům je doporučuji.