Jan Amos Komenský
17 úloh | Typ cvičení Kvíz / test | Obtížnost Střední škola
Spustit kvíz Zobrazit nejlepších 10 Začít od začátku
1. V jakém rozmezí let žil učitel národů?
2. Čím NEbyl J. A. Komenský?
3. Na jaké čtyři tématiky lze rozdělit dílo J. A. Komenského?
4. Které životní osudy J. A. Komenského NEpostihly?
5. Poznej dílo. Text J. A. Komenského, které vyniká mezi filozofickými pracemi a je tvořeno pěti fiktivními dopisy, které píší chudí Ježíši Kristu.
6. Do jaké země odešel učitel národů po požáru Lešna?
7. Jaké dílo bylo napsáno po uzavření vestfálského míru, v jehož důsledku bylo Komenskému znemožněno vrátit se do vlasti?
8. Které dílo NEpatří k pedagogickým?
9. Která charakteristika NEní správně přiřazena?
10. Co NEplatí o prozódii?
11. Poznej dílo. V díle se tematizují zásady moderní pedagogiky, Komenský píše o několika stupních vzdělávání a vymezuje několik pedagogických zásad.
12. Jaké zásady NEjsou vymezeny v díle z předchozí úlohy?
13. Jaké charakteristiky NEsouvisejí s dílem Labyrint světa a ráj srdce?
14. Kde se v textu Kšaft umírající matky, Jednoty bratrské J. A. Komenského vyskytuje apostrofa? „Na tebe, národe český a moravský, vlasti milá, zapomenouti také nemohu při svém již dokonalém s tebou se loučením.“
15. Kde se v textu Kšaft umírající matky, Jednoty bratrské vyskytuje antonomázie? Projevuje se opisným pojmenováním či použitím charakteristické vlastnosti namísto běžného pojmenování osoby. „Ujmiž se zase práva svého jako svého, když tobě milosrdenství prokáže a pravdě své průchod navrátí Pán, Slitovník tvůj.“
16. Kdo je v textu z předchozí úlohy pojmenován pomocí antonomázie?
17. Kde se v textu Velké didaktiky objevuje deminutivum? „Neboť když na stromě každý rok vyroste z každého pupence tolika jedna ratolístka neboli výhonek, za třicet let bude míti tisíce větších a menších větví, listí, však, květů a ovoce bez počtu.“