Zvukový diktát pro druhý stupeň základní školy 2
Typ cvičení Zvukový diktát | Obtížnost 6. třída ZŠ, 7. třída ZŠ, 8. třída ZŠ, 9. třída ZŠ
Pro velký zájem přinášíme další audio diktát. Je určen pro druhý stupeň základní školy. Další zvukové diktáty jsou v přípravě.
- Nejdříve si poslechněte celý diktát („Rychlé přečtení“).
- Diktát opisujete na papír. Stane-li se vám, že nestíháte, můžete v průběhu diktování zvuk pozastavit kliknutím na ikonu trojúhelníčku a opětovným klikem ho znovu spustit. Díky tomu vám neunikne žádné písmenko.
- Po napsání si nechte diktát přečíst („Rychlá kontrola“).
- Klikněte na tlačítko „Zobrazit správné řešení“ a porovnejte svůj text se správným.
Rychlé přečtení (délka 1:14 ) |
|
Pozvolné diktování (délka 7:35 ) |
|
Rychlá kontrola (délka 1:14 ) |
Když v Kersku nastaly deště, vrátilo se k nám s tím deštivým počasím štěstí. Zmáčená koťata se nejen nechala pohladit, když pila mlíčko, ale nechala se i vzít na ruku. Utírala jsem jedno koťátko po druhém, koťata se ke mně tulila, a vrcholem štěstí bylo, když mi všechna tři koťata seděla na klíně, předla, strkala hlavičky do mých dlaní a můj muž stál nad námi a díval se, usmíval se a zapomněl na své starosti. A což teprve, když chladné počasí donutilo koťata, aby jedno po druhém vešla do kuchyně, když se ohřívala u kamen, kdy jsem jim přinesla misky z kůlny do kuchyně, pak byla koťata naše. První šel vždycky mourovatý kocourek Etan, druhý byl Cassius, černý kocourek, a třetí chodila Mánička, která se lekala ze všech koťat nejvíce.
DObrý den,text je dobrý akorát v něm nerozpoznám kdy je text oddělen cárkou či ne….nevím proč ale od učitelky to pochopím hned kde je čárka a kde ne 🙂
Dobrý den,
intonace hlasu by neměla být klíčem k rozpoznání čárky ve větě, tudíž Vám to paní učitelka trochu usnadňuje.
Mějte se fajn
Tomáš Tuček
Text je naprosto v pořádku, jen bych jej doporučila spíše pro žáky 8. a 9. tříd, když je probráno učivo o složitém souvětí.