Klasicismus – světová literatura 1 (10)

 

Rozšiřujeme naši databázi literární testů. Tentokrát jsme se zaměřili na období klasicismu – připravili jsme hned 2 on-line testy. Tento je první z nich.

1. V jaké zemi vznikl klasicismus?

a)
b)
c)
d)

2. Do ruského klasicismu spadá dílo:

a)
b)
c)
d)

3. Který autor se jmenuje vlastním jménem Jean-Baptiste Poquelin?

a)
b)
c)
d)

4. Mezi znaky klasicismu nepatří?

a)
b)
c)
d)

5. Pierre Corneille je znám především jako autor:

a)
b)
c)
d)

6. V jaké hře najdeme stejné prvky jako v Plautově Komedii o hrnci?

a)
b)
c)
d)

7. Který autor se ve svých komediích vysmívá lidským slabostem?

a)
b)
c)
d)

8. Který český herec se proslavil rolí sluhy ve hře Sluha dvou pánů?

a)
b)
c)
d)

9. Pro jakou zemi je charakteristické improvizované divadlo Commedia dell'arte?

a)
b)
c)
d)

10. Kdo je významným autorem těchto her (viz otázka 9)?

a)
b)
c)
d)


 

Text: Michaela Dušková (Univerzita Hradec Králové)

4 komentářů ke článku “Klasicismus – světová literatura 1 (10)”

  1. Eliška Šípová napsal:

    Dobrý den,
    nemám nic proti procvičování a prověřování znalostí žáků pomocí testů; tvůrcům patří dík za úsporu času kantorům. Překvapuje mne však (a přiznám, že mi to i vadí), že neumějí používat zájmena jaký – který. Proč se to žáci učí v angličtině i v němčině, ale v češtině rozdíl mezi nimi ignorujete? Bohužel se s tímto jevem setkávám i v didaktických testech určených k tréninku na maturitní zkoušku. Škoda.
    S pozdravem
    E. Šípová

    • Tomáš Tuček - Pravopisně.cz napsal:

      Krásný den,
      abych řekl pravdu, tak neznám pravidlo, které by určovalo odlišnost těchto dvou zájmen. Můžete nás prosím poučit? Rádi vše opravíme, ale musí to mít svůj důvod.
      Přesto děkujeme za komenář.
      T. Tuček

      • Hartman Václav napsal:

        Já nevim.

      • Mila napsal:

        Dobrý den. Tedy, pokud se zeptáte: Jaký je dnes den? Odpověď zní: Pěkný. Deštivý. Smutný…
        Na otázku: Který je dnes den? následuje odpověď: Pondělí…

Pošli tento příspěvek svému blízkému